Welcome to my world. Be nice here. Thank you.

Diary ~~ Mustache


Peneman Hidup
9 Mar 2013 | 0 comments
Assalammualaikum.

aucakkk... aucakk... auucakkk... alolo omey nye dia. mmmuahhh. penat aku agah agah baby nih. kasi terperanjat sekali mau jantung baby tuh terburai. ya aku memang suka budak budak nih. kebetulan, dah kenapa asyik kebetulan. dah memang suratan. makcik aku balik rumah aku bawak lah anak anak dia. ada lah yg baru lahir tuh. baru 2 bulan tapi dah macam 5 bulan. bosar nyo engkou ni. baby tuh keje dia asyik tidur je. tak nak bangun. konon tak nak kasi orang pegang dia. aku tak boleh. aku tak tahan. nak jugak aku pegang baby tuh. akhir nya, aku dapat lah jugak pegang Muhammad Nukman Mukrin. baby Mukrin tak menangis pun bila aku pegang dia. omo omo... dengan mak aku, adik aku, ayah aku. meronta ronta dia tak mahu didukung but time aku. hahah. aku rasa dunia nih aku yang punya. ok pegang baby je pun. makcik aku mula lah berkata :

"ehem, boleh dah ni. tak lama dah ni nanti."

ayat mendalam gila. aku buat buat tak paham. calon pun takda lagi. terus bawak lari baby Mukrin. agah agah dia, geletek dia, pastu kiss kiss dia. 'baby Mukrin lah jadi peneman hidup akak aiesyah ye.' dia pun senyum senyum. macam paham je apa aku cakap. tu pun kalau korang nak percaya lah. sudah sudah dia menangis jugak. bawak lah kat ibu dia. 


NOTE: memang penat melayan kerenah budak budak, sekali dia punya merajuk susah nak dipujuk, tapi kalau pandai dan kene cara dia budak tuh pulak yang menggembirakan kita. macam tu lah jugak kita :)


me love you,
muaccch 




Older Post | Newer Post