Welcome to my world. Be nice here. Thank you.

Diary ~~ Mustache


Life there must be a Plan
18 Apr 2013 | 0 comments
Assalammualaikum.

hai saudara saudari cikebom cikebom. eh eh. lama pulak kita tak update kan. kalau tak dekat newsfeed tuh penuh dengan post dia je nak suruh orang baca blog dia kan. sikit sikit dia, sikit sikit dia. dah kata takda tuh terus memang takda lansung. as you know, i'm busy person. ada je idea tuh, mencurah bagai nak tsunami kan. tapi tulah masa tak sesuai pulak, ada banyak assignment lagi, nak pikir husband kat rumah lagi. haaaa. ada masa pulak, aku nak buat benda yang aku suka. dah kesian kan blog ni asyik ditinggalkan. ada lah jugak aku mencelah celah, intai intai sikit blog ni. takut karang merajok. -,-"

*****
FREEDOM...
FREEDOM...
FREEDOMMMMM...

Kebebasan cuti midsem...

orang cuti tujuh hari tapi aku cuti seminggu tiga hari. lelebih sikit kan cuti, rumah dekat lah katakan. class pun dah memang takda apa lagi. angkat beg lah. seronok seronok seronok. macam orang tak pernah balik rumah tak pun baru jumpa rumah di dalam kesesatan. aduhai. siapa lah tak suka balik rumah kan. cucu pun naik riang balik rumah nenek dia. nak kata persamaan lah kan. aku memang dah banyak plan dah nak buat kat rumah nak nak dapat cuti ni kan. harap harap nya tercapai lah. 

kebetulan kawan lama aku contact contact aku. ajak keluar. sebenarnya, keluar keluar bandar ni memang tak termasuk pun dalam list plan aku tuh. sebab aku pikir aku nak rehat kan minda dan badan ni dekat rumah. siap nekad lagi "sesiapa pun yang ajak keluar aku malas nak ngikot. sumpah" ishhh. tak baik memain sesumpah. tapi, dengan kelembutannya, keayuannya, kemanisannya aku tergugat. hahahah. haishhh. takda lah. kawan lama beb. kawan lama ok. sejak tadika lagi. aku ni pulak memang pantang sebenarnya kalau ada orang ajak ajak ni kan. sekalipun orang tuh ajak ajak ayam. mudah pulak mulut ni cakap "ok, aku follow je janji makan minum aku kau tangung." kahkahkah.

hari dijanjikan untuk bertemu. cehhhh. macam hari kekasih pulak. kami pun bertemu. bertentangan mata, tangan merapati dan posisi badan semakin dekat antara satu sama lain. jari mula naik dan naik sedikit demi sedikit. bibir sudah terkebil kebil. 

hah hah. kami sudah dalam pelukan. Astagrafirualla'hala'zim. 

"lama gila tak jumpa kau, macam ni dah rupa kau."
"kau nak rupa macam mana lagi, Rosnah Mat Haris ?"
"takda lah, kalah Dato' Siti nih. perghhh."
"kau cakap tak beragak kan."


*****
8th April 2013










*****
9th April 2013

ni baru lah plan aku. nak jadi wife orang lah kata kan. kalau tidak janda awek muda lah aku. hikhikhik. kita nih perempuan kena slow slow dulu. amek hati sikit sikit, lelama berbukit bukau. aku ni memang pelik sikit tak minat sangat ke arah masakan masakan. yang lebih nya ke arah bakery. Ya Allah, aku memang pantang lah bab bab berbakery nih. dia macam dapat menaik kan semangat lara aku. eh ? 












kita budak baru belajar. first try lah katakan. kira boleh dah dapat kakak ipar. last picture ni, yang ada gambar pelangi tuh. time tuh, kitaorang tengah lelepak dekat gerai kawan aku. aku tak tahu lah celah mana turun nya hujan tetibe muncul si pelangi ni. dan selepas tuh baru lah turun hujan. pelik seketika. kamiorang bebetol bahagia sangat masa nih. dapat berjumpa dan berkumpul semula. Alhamdulillah :)


*****
11th April 2013

















Kitaorang sanggup redah TC semata nak bergambar je. sanggup sangat kan. ni kira picture of the year la. hahaha. kitaorang berpicnic dekat situ, dengar deruan bunyi ombak. cewahhh, ayat macam nak buat penulisan. rasa best lah kan. korang tau tak nikmat best tuh macam mana ? dengan boyprenggg pun tak terasa macam ni. nak katanya rasanya hidup berkawan tu lagi best kan. 

banyak sebenarnya kami bergambar, tapi nak tarok semua rasa macam lelebih pulak kan. yang hade ni kira bersyukur sangat dah. bak kata yuna "setiap gambar, ada lagunya." haaaa. gitu kan. so, bila engkorang tengok setiap gambar tuh korang mesti akan rasa aku yang menyanyi :D :D :D


*****
14th April 2013

tamat sudah freedom aku. tapi bila aku pikir tiap tiap hari aku berfreedom. HA HA HA. sudah start buat buat lupa "eh, hari ni balik dah ke ?" kemas barang pun lambat lambat. tapi best jugak balik ke UMP nih sebab my mom always masak sedap sedap. sebenarnya setiap hari my mom masak sedap sedap. just hari ini dia masak lagi sedap. haaaa. gitu kannn. 


muka taknak balik dan excited nak balik jugak sebenarnya sebab selama duduk dekat rumah aku tak boleh nak nonton drama korea kesukaan gua. mana tak nya asal aku balik je lappy aku mesti dekat tangan adik adik aku dah. ni kadang kadang buat jugak aku rasa taknak balik. tapi kan, kesian diorang sebab nya aku pun download cerita bebanyak memang nak suruh diorang tengok pun. hahah


dalam seminggu tiga hari, banyakkkk dan memang padat aktiviti dekat rumah. tapi tak dapat lah nak diceritakan semuanya. privasi lah. dengan husband lagi. hurmmmm. tak boleh lah kan nak share kesemuanya. 
janji setiap hari apa yang aku buat ikhlas dan setiap hari mesti ada sesuatu perkara baru yang kita buat. kita sayang husband kita. ok papai !


NOTE: Kita manusia suka mencipta kenangan, mencipta kebahagiaan, tapi kalau boleh aku nak mencipta manusia hargai perasaan orang lain !










Older Post | Newer Post