Welcome to my world. Be nice here. Thank you.

Diary ~~ Mustache


cermin dirimu
21 May 2014 | 0 comments
Assalammualaikum,

hai sahabat ku sekalian. lama sudah tak update blog ni. ada jugak yg bertanya kenapa dah lama tak update. menyepi je. actually, merawat hatiku yang lara. pedih uuuu. piluuuu. pilu sepilu pilunyaaa, namun kau tak mengerti kasihhhh.

hari ini nak share apa yang eca nampak dan apa yang eca pendam, apa yang ku rasa dan semua nya. aicehhh, dah kenapa tetiba eca ni. hikhik. sebab sy suka ada sorang budak tuh dia pggl sy ecaaaaaaa, takpun caaaaa. rasa melting pulak. kesinambungannya eca tuh panggilan nama baru masa di Cameron Highand. rindu ahli kumpulan merah. nak pulak dapat ketua yang hengseng si Haniff, budak comel si Isha, budak sengal si Azri, budak kembar si Haidar, budak senyum lebar si Ez, budak gatal si Apple (hahah, dia tahu ni, mahu dicincangnya) budak doktor si Hanisah, si bapaknya Bob, pembantu ceriaku si Yanie dan semuanya Uyah, Pipah, Sue, Wanie, Ammar.

 back i want to share,
dulu pernah jugak lah banyak masalah, dengan assingment bertimbum timbun, masalah dengan roomate. tp eca ni jenis memang tak suka cerita dekat orang. so, pendam jelah. memang sakit. dan pernah dengar ustazah ni cakap "anggap dugaan itu satu kurniaan". bila ada masalah terus ingat apa ustazah tu cakap. rasa semangat je. tak kisah lah time tuh memang ramai giler lah hater kiterr. tapi kiterr buat dekk jerr. hari demi hari, dengan kesabaran yang tak pernah putus eca dapat something special. kira macam durian runtuh lah. Alhamdulillah, sangat sangat. disebab kan itu juga ramai pulak yang benci kiterr dulu rapat dengan kiterr. sokey. kita paham. ada kadang kita di bawah, dan sebaliknya. tp, eca tak balas pun. layankan aje :)

ok, tu baru mukaddimahnya,

urmmm,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,
kenapa dia selalu pandang kesalahan orang sedangkan dia tak pikir dia pun sebenarnya salah ? kenapa dia perlu untuk menghempas hempas barang or something padahal itu keputusan dia ? kenapa dia buat kalau tak ikhlas ? kenapa perlu orang lain yang mula kan dulu sedang kan sekarang lah kena belajar untuk bersuara ? kenapaaaa ? *crying :'(

dan banyak lagi kenapa. dia kan baik, orang nampak macam dia solehah. kiterr ni sapa lah. jahil. Allahu'

kiterr post ni sebab tak tahan dah. asyik dia je mengata kiterr dalam sindiran dia. tapi ini untuk menyedar kan dia. saya pun ada banyak jugak kerja nak dibuat.

P/S : tak kira lah selabuh mananya tudung kita, sependek mana pemakaiannya. kalau Allah nak tunjuk ke arah kebaikan sependek pemakaian itulah yang lebih elok untuk dia berubah dan selabuh itu lebih pencil sebab tiada intipatinya ^^



Older Post | Newer Post