Welcome to my world. Be nice here. Thank you.

Diary ~~ Mustache


1 November 2014
31 Oct 2014 | 0 comments


Assalammualaikum…

Ya Allah, sesungguhnya aku rindu untuk menaip dan menulis di ruangan ni. Kepada my followers  blog and yang setia menanti akan news update from me, siap sedia lah untuk pembacaan kali ini. Mungkin panjang or pendek, mungkin sedih or gembira, mungkin rindu or benci. Mana satukah pilihan anda ? harap dan pastinya semua dilindungi oleh  Allah S.W.T dah diberkati oleh-Nya. Semoga orang yang membaca blog ini dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur, sihat selalu dan senyum selalu.

Wahai kenalanku,

Mungkin ramai yg tidak tahu dan ada yg dah tahu. Sebulan yg lepas aku telah ditimpa musibah. Pemergiaannya bebetul menyayat hatiku. *feelling nangis tahap……. Dua insan yg aku bebetul dikasihi dan sayangi telah pergi begitu shj. Tiada tanda tiada cerita, hanya tangisan bermula hingga derita. Aku telah kehilangan purse dan juga tab yang paling aku sayang. Bukannya apa, sebab ianya pemberian drpd  ayah dan my half life(my future). Orang yg mencuri or “tersalah” ambil kepunyaan aku tuh sungguh tidak bertimbang rasa. Terkilan jugak lah semua dalam purse tuh dia kebas sekali kan. Dah banyak kerja plak nak settel se se. Dugaan dugaan. Kpd kenalanku yg lama betul aku tak contact mintak maaf sesangat. Banyak mende lost. Tp nasib baik lah mind ni tak lost lg. Ihiks. But, time accident tuh aku seolah olah macam orang yg kuat. Aku bersyukur sangat Allah pinjamkan kekuatan kpd aku utk tabah dan sabar dgn apa yg berlaku. Berterima kasih jugak kpd staff2 yg support dan kasi aura positif utk aku lebih redha dgn apa yg berlaku.

dan bila tiba masanya, ia bukan milik kita lagi

Gempak tak gempak tak ayat aku tuh. Kuikui. Mesti 1st baca pikir mende lain kan. Cehhh, jgn nak tipu lah, nanti takda org nak *tetibe

Wahai kenalanku,

Mungkin aku yg tidak tahu atau tak ambil tahu. Tp, yg pastinya aku dah tahu. Kuikui. Aku nak ucapkan tahniah kpd kawan2 yg telah konvo baru baru ni. Semoga matlamat tercapai dan berjaya dunia dan akhirat. Ceritanya, terdetik lah rituh nak online. Tengok budak2 ni duk pakai baju konvo. *garu2 kepala jugak. Dah kenapa kan. Aku pikir diorang nak eksyenkamen je. Scroll lagi terlebih ramai. Ok, mulai paham. Sungguh aku tak update lansung pasal bebudak UMP. Bajet2 fokus dgn tempat praktikal sekarang. Acah2 busy mcm kita kerja kat situ. Pape pun tahniah sangat sangat and can't wait for me pulaks. Uhuks. 

Alhamdulillah, utk aku ditempatkan praktikal disitu. Disitu? Dimana? Adalah.... Dikelilingi bekas cikgu dan boleh dikatakan klu bahasa kampung “orang tua” yedak ? kalau nak sedap sikit “orang yg lebih berumur”. Moga moga takda yg terasa lagi suka adalah. Hiks. Banyak yg aku belajar, bukan takat ilmu computer, ilmu luar dan dalam pun ada. Dahsyat dahsyat. Kene manfaat kan dgn ilmu yg ada. Sungguh aku bertuah sangat sebab kebanyakkan 9/10 semuanya dah berkhawin. Jadi takda lah persaingan dekat situh. Hahah. Bukanlah, aku lebih mengetahui selok belok ke alam kekeluargaan dan yg paling penting cara cara nak pikat mertua tau. Huuuu. Bukan senang nak dapat. Tapi, nak kasi tahu lah sikit. Sikittt jee. Bahagian aku tuh sesorang je pompuan. Only one girl yeahhh, it’s me. Bayangkanlah ibaratkan, tengah2 bunga tuh aku dikelilingi empat kelopak. Kalau bosan or takda kerja poi lah bahagian lain cari kerja. Kekadang buat buat nyebok je. Ya Allah, semoga aku tetap tabah dan sabar utk menghabiskan praktikal dan segala ilmu yg diajar dapat aku manfaatkan. Lagi sikit je nak habis. Sikittt jee.

Wahai kenalanku,

Mungkin kita tak sedar atau buat buat tak sedar yg kita sebenarnyakan dan masuk awal muharam. Kan kan kan. Alahhh, ada jugak yg tak amek tahu pun ni. Yg dia tahu bulan Januari tuh lah tahun baru. Ok, nak info sikit lah dan berkongsi dgn apa yg aku paham dan tahu. Kalendar islam dimulakan dgn awal muharam dan diakhiri ________. Kalau org yg amek kesah, dia akan memulakan azamnya di awal muharam. Dan mengimbas balik adakah tercapai matlamat yg diperolehi. Mahupun dunia dan akhirat. Dan masih sempat lagi utk kita memulakan buku baru dan memperbaiki utk menjadi yg lebih baik. Kesempatan ni, aku pun nak ucapkan Selamat Menyambut Awal Muharam 1436h. Ya Allah, semoga keluargaku, pasanganku, guru2ku, pensyarah2ku, kawan2ku, sahabatku, kenalanku dan org yg membaca blog ini menjadikan-Mu sebagai tempat utk berkongsi suka dan duka, menjadikan dugaan sebagai satu kurniaan, orang yg bertaqwa, yg selalu bermuhasabah diri dan yg paling penting maafkan segala kesalahan aku yg mana aku sedar, tak perasan, yg malu utk bersemuka. Halal kan segala yg pernah mereka berikan kpdku. Sesungguhnya hanya doa dapat aku balas utk digantikan dgn perbuatan. Sungguh aku tak mampu lagi Ya Allah.     

P/S: Kepada kenalanku, sesungguhnya aku tak pernah melupakanmu bahkan bertambah rinduku kpd kalian. hanya ALLAH shj tahu isi hatiku. Mungkin lepas ni aku akan sharing anything into blog. Harap readers support me.  Jangan lupa bola malam ni Pahang VS JDT. Koi ic 06. Huhu



  

Older Post